2011. július 17., vasárnap

Kristály szett

Érdekessége, hogy a nevével ellentétben jórészt préselt műanyag gyöngyökből van :)


Jah, és végre a tegnapi kb. 200 fotó után rájöttem, hogy kell fényképezni pasim telefonjával, úgyhogy mostantól minőségi képek várhatók :))

Minta: Niro - "Gyors sikerélmény" karkötő

A karkötő volt az alap gondolat.  Egy ismerősöm kezdő gyöngyfűzésre ezt a mintát választotta.
Így én is kipróbáltam, persze kicsit játszottam a színek elrendezésével, gyöngyök méretével.
Színei egy rózsaszín-fekete-fehér kockás alkalmi fölsőm alapján ihletődött (és mert ilyen gyöngyeim voltak :)

Kipróbáltam a mágnes kapcsot. Jó tartása van, ha nem akadsz bele semmire, akkor nem kapcsolódik szét (nagy gyöngyszerző túra kapcsán teszteltem, egyszer sem vált szét). 
Csak arra kell figyelni, hogy a megfűzés után jó párszor szét kell szedni, és összetenni a kapcsot, mert lehet kiesik az egyik mágnes, mint ahogy én jártam...
de kis adag ragasztóval meg lehet oldani a dolgot (én pl. technokolt használtam :).

Minta: egy német újságból.

Múltkori böngészés közben akadtam erre a füli mintára, és egyből az ugrott be, hogy milyen jól mutatna a karkötőhöz, és hogy szupi medált is lehetne belőle készíteni :)


Ime a füli minta alapján megálmodott medál.
A medált damillal fűztem, majd a sodronyszálakat átvezettem a gyöngyökön.


A nyaklánc többi részét nem akartam teljesen megfűzni, mert elég díszes a medál.
Így először  stopperes megoldáson gondolkodtam (amit tett is követett, de az eredmény nem volt jó - a medál előrebukott), majd rögzítetlenül 9/0 ezüst kását, és 4 mm -es ciklámen gyöngyöt használtam, úgy, hogy a kásán mindkét sodrony szálat átvezettem, a ciklámen gyöngyökön viszont cserélve, csak az egyik szálat, majd a vége felé, már csak a ezüst kásával ismételgettem az előzőeket.


A végeredmény nagyon jól mutat. és a hosszú hajamat sem csavarja be a nyaklánc hátsó része, amitől kicsit tartottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése